Biografie prelegentów
dr hab. Janusz Leon WiśniewskiNaukowiec i pisarz. Magister fizyki i ekonomii, doktor informatyki oraz doktor habilitowany chemii. Jest projektantem i autorem pionierskiego programu do automatycznej translacji struktur w nomenklaturę chemiczną. Jego bestsellerowy debiut literacki „Samotność w Sieci” z 2001 roku doczekał się ekranizacji oraz adaptacji scenicznej. Inne powieści J. L. Wiśniewskiego to m.in. „Los powtórzony”, „Bikini”, „Grand”, „Na Fejsie z moim synem” i „Koniec samotności”. Jest również znany ze zbiorów opowiadań (m.in. „Zespoły napięć” i „Moje historie prawdziwe”), esejów („Czy mężczyźni są światu potrzebni? Intymna teoria względności”, „Sceny życia za ścianą”), a także rozpraw popularno-naukowych. Jego książki doczekały się premier w 18 krajach. Między innymi w Rosji, Chinach, Włoszech, Turcji, Holandii, Belgii, Rumunii, na Ukrainie, w Bułgarii, Albanii, Wietnamie, na Litwie, na Łotwie i w Armenii. |
|
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Wojciech KuleszaPsycholog społeczny. W pracy naukowej zajmuje się zjawiskiem mimikry (czyli naśladownictwa zachowań, gestów i mowy ludzi), nierealistycznym optymizmem (wrażeniem, że ktoś jest mniej narażony na zagrożenie niż wszyscy inni wokół) oraz tzw. medycznym fake-newsem (uleganiem nieprawdziwym informacjom „medycznym”). Jest autorem m.in. książki pt.: “Efekt kameleona. Psychologia naśladownictwa” (2016), w której skupił się na analizie naśladownictwa i zysków oraz strat, jakie niesie to zjawisko. Publikuje w naukowych czasopismach zachodnich i krajowych. Wiele uwagi przywiązuje również do publikacji popularnonaukowych (których napisał kilkadziesiąt m.in. dla Tygodnika Polityka, Newsweeka i Gazety Wyborczej). Stypendysta tygodnika Polityka. Był przewodniczącym i członkiem Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw działalności upowszechniającej naukę powołanym przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Barbarę Kudrycką. W latach 2012-2013 stypendysta w USA – Florida Atlantic University. Członek rady programowej Festiwalu Nauki. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia dyplomowe z zakresu psychologii społecznej i psychologii miłości. Jest kierownikiem Katedry Psychologii Społecznej oraz specjalizacji „Praktyczna Psychologia Społeczna”. |
|
Oktawia GorzeńskaAutorka książki „Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik”. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni szkoły w chmurze oraz Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora MRPiT oraz MEiN. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Autorka poradników dla dyrektorów szkół z zakresu edukacji zdalnej i innowacji, która wspiera nauczycieli, dyrektorów oraz instytucje w procesie tworzenia i wdrażania strategii edukacyjnej zmiany. |
|
Marzena JasińskaTrener z rekomendacją trenerską Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, dyplomowany coach Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, doradca zawodowy. Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie oraz Sopockim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli. |
|
Aleksandra MilczarekAbsolwentka Psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA. Ukończyła I stopień kursu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, jest w trakcie 4-letniej szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Centrum CBT. Posiada doświadczenie pracy w szkołach jako nauczycielka, wychowawczyni i psycholożka. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pracuje w programie Pomocy Telefonicznej jako team leaderka oraz konsultantka 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Zajmuje się również prowadzeniem szkoleń dla stażystów z zagadnień związanych ze świadczeniem pomocy psychologicznej przez telefon i online. Prowadzi warsztaty dla młodzieży, rodziców i profesjonalistów na tematy takie, jak komunikacja, asertywność, radzenie sobie ze stresem. |
|
Paula Anna WłodarczykPsycholog, pedagog. Absolwentka Psychologii Klinicznej Dziecka w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, absolwentka studiów licencjackich na kierunku Europeistyka w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Ukończyła Studium Przygotowania Pedagogicznego w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz kurs Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży w Centrum CBT w Warszawie. W trakcie Kursu II stopnia TSR oraz w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie systemowym w Krakowie. Współtworzy profilaktyczne narzędzia edukacyjne skierowane do dzieci i młodzieży. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla dzieci, młodzieży oraz profesjonalistów w zakresie profilaktyki, pomocy psychologicznej, interwencji kryzysowej oraz komunikacji. Koordynatorka Programu Pomocy Telefonicznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. |
|